Svar till Elinaa

Elinaa om Dag 1 till dag 4:
Har en fråga till Demi och Adian:
Om man inte har vänner där man bor och känner sig ensam och vill ha vänner/kompisar. Vad ska man göra föratt få vänner där man bor. asso om man har i skolan men inte där man bor ?
Har ni några ideer eller råd?
SVAR: Jag kan svara för mig själv så kan Demi också göra det senare.
Om du har precis flyttat så är det vanligt men annars, försök vara social mot dom som bor i närheten.
Om jag kände mig så ensam, skulle jag gått fram till en granne i min ålder och försökt få kontakt med personen.
Man ska alltid våga. Det är inte pinsamt eller så. Dessutom beror det på hur du är som person. Ifall du är blyg och så. Men som sagt våga, våga få kontakt med dom som är i närheten.
Hoppas mitt svar hjälper och tack för din kommentar. Om det är något så försöker vi hjälpa så gott vi kan.
:)

Kommentarer
Postat av: Elinaa

ja, Ditt svar hjälpte jag har bott i tensta i 15 år.

men jag är lite blyg och nu är jag öppen mot alla. men det är svårt.

2012-05-22 @ 17:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0